Alla inlägg under februari 2012

Av nya-huset - 29 februari 2012 18:54

Håhå jaja.

En massa sjukdom, både barn och vi själva. Det har inte blivit nästan något byggt på två veckor.  


Men nu tror jag vi är på banan igen.



Om någon tror man måste fylla innerväggarna noga för ljuddämpningens skull så har dom fel.   Det gör mindre än 1dB. Men däremot gör en en liten bit isolering i väggen att själva "trumeffekten" minskar lite.

 


Så är köket färdiggipsat nu också.

     


Och så hann jag även spackla in pappersremsan. Nästa gång ska det fyllspacklas och sista gången blir det finliret innan målning.

     

Av nya-huset - 15 februari 2012 22:28

Jag har fortsatt med köket.

Här är även vatten och avlopp klart.

 


Och väggen bakom köksinredningen är nu skivad med OSB-skivor. Det ska bli ett lager gips också.

Ser ni ljusarmaturen - varde ljus ... :)

Jag höll på att bli galen över pysslet att ta upp 28 st exakt placerade hål i skivorna för eldosor, vatten och avlopp.

Det tar sin tid, typ.

Av nya-huset - 5 februari 2012 19:59

Nu har det varit lite "semester", lite sjuka barn och lite annat. Dvs väldigt lite byggt på en dryg vecka.

Men det börjar rulla igång lite nu igen.

.

.

Köket är helt klart den mest elintensiva delen i huset:

   

.

.

Innertaket i köket började jag sätta upp idag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards