Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

26/8 -12

Av nya-huset - 26 augusti 2012 10:53

Åsså gjorde jag vindskiva klar på andra gaveln på garaget. Och passade på att snygga upp panelarbetet lite också, bytte den trasiga panelbrädan och slog på en målad bräda som täckte där man tidigare såg takstolen och asfaboard. Mycket snyggare nu.

Skönt att få klart allt som kräver byggställning, och beta av punkter i att-göra-listan:

http://www.inteklar.n.nu/jobb-att-gora

(Och som vanligt är det öppet att anmäla sitt intresse ...   )


Nu borde en hel del olika inomhusarbete egentligen ha prioriterats, men det blev som det blev. Men skönt att få ut matjord, så gräs, få bort alla byggställningar, städa upp lite allmänt utomhus. Det ser mycket trevligare ut nu. Till veckan blir det dock full fart med att få rummen inomhus klara.


Ja då byggställningarna var färdiganvända så kan jag ju passa på att försöka sälja dom och slippa ha dom liggande här en vinter till:

 

Och i morse var det ordentligt livat i telefonen, så fort jag slog igång den. Båda sålda inom en halvtimme.   

http://www.inteklar.n.nu/byggstallningar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nya-huset - 14 januari 2013 22:34


Vi har alltså flyttat in sedan en tid tillbaka. En hel del jobb har gjorts på huset efter inflytt, men mycket återstår också.   Men samtidigt har vi nu börjat bo och trivas här, det nya livet går sin gilla gång sas... ...

Av nya-huset - 29 december 2012 17:55

Då bloggplatsen verkar ha kraschat i funktionalitet(för tillfället ?) så blir det inga fler inlägg förrän det ärfixatsorry ...

Av nya-huset - 24 december 2012 15:53

Håhå jaja Nu har jobbig vinter kommit, alldeles för tidigt, för snabbt och för mycket ...      Alla saker översnöade...   Cyklar ...   Klyvsåg och annat ...   Tryckimpregnerat virke, skulle blivit altan ...   ...

Av nya-huset - 1 oktober 2012 22:59


Så igår har jag klippt gräsmattan för första gången. Är vi fast i villaidyllträsket nu? ...

Av nya-huset - 29 september 2012 14:01


Puhhh... Igår gick allra sista flyttlasset från lägenheten, och så drog jag av de sista tagen med sopkvasten i garaget och utomhusförrådet där.Det vara några slitsamma dagar, men nu kan vi fortsätta med huset.I förrgår var jag och köpte golvet t...

Ovido - Quiz & Flashcards