Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av nya-huset - 1 oktober 2010 21:42

Idag hände en rolig grej.


I ett tidigare inlägg skrev jag att gaveln hade blivit "tät" mot fåglar.

Idag blev det sista av huset tätat med sin vindväv, det var främst lite under taket vid den indragna väggen, där det varit minst kritisk med lite öppning kvar.

Sen var det lite som saknades i den nordvästra knuten, för där kunde jag inte sätta all vindväv tidigare då det saknades regelverket vid den gaveln.

Men nu är de sista hålen tätade.

Före:

 

Efter:

 


Så idag blev hela huset fågeltätt.   

Det skulle t.o.m kunna börja snöa med kraftigt snödrev utan att jag bekymrade mig (för att något tränger in).


Men när jag var klar och började packa ihop sakerna så kom jag på att jag måste gå upp på ovanvåningen och kolla hur det ser ut innifrån.

Men vad tror ni jag får se ...

Jo en talgoxe flyger omkring där, och nu kan den inte längre komma ut då jag tätat de sista hålen ...  


Nåja, jag öppnar alla gavelfönster på övervåningen och ganska snart har den hittat ut. Tur för den stackars fågeln att jag gick upp och kollade läget.    

Ovido - Quiz & Flashcards