Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Varmt och skönt.

Av nya-huset - 6 november 2010 09:59

När jag kom ut igår morse möttes jag av att det var nästan 15° varmare inne än ute, med 1000W värmefläkt.

Skönt.


De första nätterna med värmefläkten kändes det knappt skillnad mellan inne och utetemperaturen.


Nu är alltså hela huset vinterisolerat, klart!


En hel del hjälp har jag fått här. Conny hjälpte med att sätta papp och gles, Micke och jag färdigställde det allra sista av detta och gjorde lejonparten av bjälklagsisoleringen och slutligen hjälpte Jonatan att färdigställa bjälklagsisoleringen och väggisoleringen.

Och nu är det klart.   

 
 
Ingen bild

Frida

15 november 2010 19:50

Du fortsätter i rasande fart :) tänk på att ta det lite lugnt ibland och hämta andan, blir ju nästan lite orolig för dig!
Kram / Frida

 
Ingen bild

Henrik i syd

22 november 2010 05:56

Nu har fläkten stått på ett bra tag så nu har du en bastu?
Jag badade lite igår och en bastu var det första jag tänkte på, kanske dags att inspektera lite om det är sant det du skriver.
Det var ett tag sen du skrev så jag antar att bloggen är nedlagd och familjen julpyntar hela dagarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nya-huset - 14 januari 2013 22:34


Vi har alltså flyttat in sedan en tid tillbaka. En hel del jobb har gjorts på huset efter inflytt, men mycket återstår också.   Men samtidigt har vi nu börjat bo och trivas här, det nya livet går sin gilla gång sas... ...

Av nya-huset - 29 december 2012 17:55

Då bloggplatsen verkar ha kraschat i funktionalitet(för tillfället ?) så blir det inga fler inlägg förrän det ärfixatsorry ...

Av nya-huset - 24 december 2012 15:53

Håhå jaja Nu har jobbig vinter kommit, alldeles för tidigt, för snabbt och för mycket ...      Alla saker översnöade...   Cyklar ...   Klyvsåg och annat ...   Tryckimpregnerat virke, skulle blivit altan ...   ...

Av nya-huset - 1 oktober 2012 22:59


Så igår har jag klippt gräsmattan för första gången. Är vi fast i villaidyllträsket nu? ...

Av nya-huset - 29 september 2012 14:01


Puhhh... Igår gick allra sista flyttlasset från lägenheten, och så drog jag av de sista tagen med sopkvasten i garaget och utomhusförrådet där.Det vara några slitsamma dagar, men nu kan vi fortsätta med huset.I förrgår var jag och köpte golvet t...

Ovido - Quiz & Flashcards