Alla inlägg den 14 juli 2010

Av nya-huset - 14 juli 2010 07:23

När vi bara hade en gjuten platta såg det så herrejösses pluttigt ut.

Det kan inte vara sant det här tänkte jag, det såg ut som att plattan skulle bli lagom till två rum, typ ... Ska jag behöva kontrollmäta eller vad.   


När vi sedan reste ytterväggarna såg det och kändes det mycket bättre.   

Huset verkade ha rätt storlek! Och bara känslan att kunna gå omkring där och titta genom öppningarna i regelverket som markerar var fönster och dörrar ska vara kändes ju rätt härlig.


Men sen när vi satt upp alla takstolar i ett paket vid ena gaveln (som bilden i förra inlägget) upplevde jag plötsligt huset som alldeles för stort och klumpigt och högt och och ... ja allt var ju fel ...   


Men slutligen igår, tisdag, när vi fick ut alla takstolar i en prydlig rad så kändes det rätt igen.

 

Ett par bilder ifrån mitt i arbetet (klickbara).

   

Lyft och flytt av takstolar varvades med livsfarlig höghöjdsakrobatik för att allt eftersom staga takstolarna mot vältning.


Sen lyftes stora limträbalken på plats!

 


En bild tagen från friggebodstaket visar att det så småningom blir en rätt schysst övervåning.

 


Idag och kanske imorgon också blir det nog semester.

Tänk att vi reste stommen vid ett 14 års värmerekord, det har varit sjukt varmt, sjukt soligt och jag har varit sjukt törstig. Jag har bälgat i mig minst 5 liter vatten om dan.

Ovido - Quiz & Flashcards