Alla inlägg under november 2011

Av nya-huset - 1 november 2011 20:10

Någon minnesgod läsare kommer kanske ihåg kampen om isoleringen som jag förde mot talgoxarna.

Jag fick ju sätta igen alla pyttesmå öppningar i takfoten, jag tryckte bara in lite emballageplast i luftspalten. (Det är ju inte isolerat i övervåningen än).

Nu tänkte jag börja isolera ÖV.


Då ser jag att det ånyo har blivit hål i isoleringen och att det ligger utrivna småbitar utspridda.

 


Men vaf**.


Sen hittar jag nästa spår under ett fönster, eller ska vi kalla det bevis på vad för slags vandal vi har att göra med:

Payback time!, eller den som gapar över mycket mister ..., eller Revenge!

.

.

... eller ... bara lite trist... inget kul att småfåglar, som kanske tom vuxit upp i våra holkar, går och dör.


Sen hittade jag var dom kommit in, det har blåst upp en liten öppning, som jag sätter igen.


Sen isolerade jag en hel gavel och gav mig sen för den dan.

Av nya-huset - 1 november 2011 18:01

Jag ligger grymt efter med uppdateringen.

För några dagar sedan rensågade jag nederkanten och har också spikat igen "hålet" under fönstret.

 

Ovido - Quiz & Flashcards