Alla inlägg den 10 april 2011

Av nya-huset - 10 april 2011 21:50

Nu har den allra sista lilla snöhögen på tomten smält bort, skönt.


Och det arbetas på både insida och utsida.


På gavelspetsen har jag fått på plats fönstersmygarna (målade och allt) och den sista fasadpanelen. Jag har även sågad till den panel som täcker gaveln vid sidan av själva fasaden.

Svårt att förklara, jag får väl ta en bild vid tillfälle.


Inomhus fortsätter arbetet med att regla innerväggar och klä väggar med skivmaterial.

Idag kom Sofie och Nico och kikade.

Perfa !!! Då fick dom hjälpa till att flytta 1,5 ton gipsskivor.  

Det låter värre än det är, det var klart på mindre än 10 minuter.


Så nu har jag börjat sätta upp den sista väggen inne huset. Tack igen N&S.


Jag orkar inte fixa så många bilder just nu.

Det får bli en som visar början av den sista invändiga isoleringen.

 


I övrigt är det beställt lite innertak och dörrkarmar och sånt, som kommer till veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards