Alla inlägg den 25 maj 2011

Av nya-huset - 25 maj 2011 19:18

Ja här är alla delar till skorstenen och kaminen, men inte själva kaminen.

 


Mycke prylar är det.

Det mest fantastiska tycker jag är att jag lyckades få med mig allt i bilen, inkl själva kaminen.

När jag ställt upp allt för fotografering förstod jag inte hur jag lyckades. (Ja, jag hade saker på takräcket också.  )


Jag har givetvis även ställt upp kaminen lite snabbt på avsedd plats för att kolla hur det ter sig.

 



Panel på gaveln börjar bli färdigt.

Jag måste kapa av panelen i underkant innan jag kan sätta de vågräta partierna under fönstret.

 


Innan jag rev byggställningen har jag satt dit vitmålad läkt runt fönster uppe till höger.

Så här har jag inbillat mig att vi vill att huset ska se ut, alla partier med vågrät panel omfattas av vitmålat smalt foder.

(Just det här är bara ett litet test, för att se hur det ser ut i verkligheten, jag sätter inte läkten slutgiltigt förrän huset är målat andra varvet.)

Men det går ju att skippa vitt, vi kan ju ta fasadkulören om vi inte vill markera det hela så tydligt.

Men jag tycker det ser bra ut!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards