Alla inlägg den 28 september 2011

Av nya-huset - 28 september 2011 22:51

Nu var jag beredd på klistrigheten, så nästa manschett gick det bara bra med.

   



Sen fick jag gröna fingrar, till slut här i livet.



För tätskiktet var grönt.

Först rolla ut i hörn och skarvar och sen trycka dit fiberremsa som armering i det våta gummit.

 


Sen rolla ut första lagret, det blir ett till sen.


Hoppsan vad mycket gummugucka det blev kvar i hinken då. Alla 8 kg skulle ju gå åt, det kommer bli helt perfekt med alla 8 kg utrollat.

8kg / 6,12 kvm = 1,29 kg/kvm. Och det föreskrivs 1,2 - 1,3 kg/kvm.   


Nåja, jag får väl stryka ut jätteflödigt i andra lagret.


Hehe, det blev fortfarande kvar 2-3 kg ...

Så alltså ett tredje lager då, men det gör ju inget förutom extra tidsåtgång.

Läxa lärd = Rolla tätskikt i supertjocka skikt.


Men nu är burken tom och golvet härligt grönt, efter tre rollade lager.

Nu kan jag jag lägga klinker.

   

Ovido - Quiz & Flashcards