Direktlänk till inlägg 11 september 2011

najneläven

Av nya-huset - 11 september 2011 20:00

Det är riktigt trång och bökigt att kapa och greja med mineritskivor i tvättstugan.

För att inte nämna hur dammigt det blir i luften efter man sågat.   

Men dom väger så pass och går så lätt sönder så att så länge jag jobbar ensam med dom så bär jag inte iväg dom någon annanstans för att kapa.


Dessa rör ska gjutas en klack runt.

 


Först en gjutform. Den får hållas så enkel som möjligt. Klistras fast på golvet med lite akrylfog (obs absolut ej silikon).

   



Dan efter kan det gjutas, först vattna den gamla betongytan lite, för annars sugs vattnet ut och bruket brinner inte som det ska.

Sen gjöt jag med en snabbslipsats jag hade över. Eller rättare sagt, Micke hade över och skänkte mig för ett par år sedan.   

   

Ser bra ut, på tis river jag formen.

Om någon undrar varför jag gjuter en klack så är det för att tätskiktet på golvet ska fungera bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nya-huset - 14 januari 2013 22:34


Vi har alltså flyttat in sedan en tid tillbaka. En hel del jobb har gjorts på huset efter inflytt, men mycket återstår också.   Men samtidigt har vi nu börjat bo och trivas här, det nya livet går sin gilla gång sas... ...

Av nya-huset - 29 december 2012 17:55

Då bloggplatsen verkar ha kraschat i funktionalitet(för tillfället ?) så blir det inga fler inlägg förrän det ärfixatsorry ...

Av nya-huset - 24 december 2012 15:53

Håhå jaja Nu har jobbig vinter kommit, alldeles för tidigt, för snabbt och för mycket ...      Alla saker översnöade...   Cyklar ...   Klyvsåg och annat ...   Tryckimpregnerat virke, skulle blivit altan ...   ...

Av nya-huset - 1 oktober 2012 22:59


Så igår har jag klippt gräsmattan för första gången. Är vi fast i villaidyllträsket nu? ...

Av nya-huset - 29 september 2012 14:01


Puhhh... Igår gick allra sista flyttlasset från lägenheten, och så drog jag av de sista tagen med sopkvasten i garaget och utomhusförrådet där.Det vara några slitsamma dagar, men nu kan vi fortsätta med huset.I förrgår var jag och köpte golvet t...

Ovido - Quiz & Flashcards