Alla inlägg den 15 juli 2011

Av nya-huset - 15 juli 2011 23:45

Nu ligger jag faktiskt efter med bloggandet.

Idag har jag fått väldigt mycket osnickrat, ja faktiskt hela dagen var full av osnickrande.

Istället kom jag sent ut på bygget, farsan kom förbi och lämpade av en träsvarv, som vi direkt monterade ihop och tog lite kaffe sen.


Sen åkte jag till bygghandlaren och beställde hängrännor, krokar, stuprör och utkastare och sånt. + lite nockbrädehållare och ställde dessutom 1000 frågor om genomföringar i taket och kostnader och så.


Sen upptäckte jag att dom hade krokbockaren inne, så då lånade jag den och bockade alla 38 hängrännekrokarna till garaget. Och så åkte jag och lämnade tillbaka den direkt.


Och så hann jag måla lite svart (hoppas inte skatteverket läser här) på ...



Hmmm, måste backa lite här, vad syns på den här bilden?

 

Inget speciallt? Bra, mycket bra.

För det är bärläkten under pannorna som är målad svart för att inte synas.



Här en bild från andra sidan när det är halvvägs.

 

Ovido - Quiz & Flashcards