Alla inlägg den 20 januari 2012

Av nya-huset - 20 januari 2012 20:44

Var golvet klart nu ...

Nä, trodde väl inte det.

.

Så här i backspegeln skulle jag blandat ihop 3 säckar flyt istället och flutit högre och mer och allt i ett svep, för att sen gå på hårdare med att skrapa ner till lämpligt fall.

För nu var det fortfarande alldeles för lågt under främre delen av toastolen och fram nästan till dörren, för lågt i området mellan vägg och golvbrunn samt dessutom lite bakfall närmast vissa väggar.

Så det var bara att gå på med att spackla på manuellt med spackelspade, men det blev drygt, skulle det visa sig.

.

.

Här är golvet primat en gång till.

.

.

 

Första omgången extra spackel, skulle bli mycket mer.

.

.

Efter en typ 5 extra lager med handspackel börjar jag vara nöjd och vågar äntligen såga ner avloppsröret till rätt slutlig höjd.

Jag har faktiskt handspacklat på hela 25kg till, därför kan jag sluta mig till att en extra påse med flytspackel hade varit smart.   

.

.

 

Passar toaanslutningen bra? jajamän, bara fint.

.

.

Passar porslinsstolen, och står rakt och fint? Jajamän, bara fint.

Ovido - Quiz & Flashcards