Alla inlägg den 21 januari 2012

Av nya-huset - 21 januari 2012 18:32

En fönstesmyg måste ju också fixas till.

Vi satsar på en kaklad smyg.

Tillsammans med PVC-fönster blir det ju helt underhållsfritt för "all" framtid.

Målade träkarmar och fönsterbågar, och målade fönsterbrädor och smygbrädor i ett badrum leder alltiiiid till regelbunden ommålning. Jag betackar mig.   


Så då måste jag börja med att smyga in med mineritskivor, för att sätta tätskiktet på.

Och allra först bygga ut till rätt nivå, på denna bild har jag satt en bit 11mm OSB för att få kaklet lagom långt ut på karmen när det är kaklat och klart.

 

Uppe och nere klyvde jag till lite läkt för mineritskivorna att ligga på - med lutning givetvis då.

.

.

 

Här är det klart.

Observera att den nedre och övre skivan lutar, för att ev vatten och kondens ska rinna ner längs väggen, inte mot fönstret.

.

Och ytterligare en bild på den färdiga smygen.

.

.

Jag har även börjat kolla lite vad det skulle kosta att leja bort kaklingen, vi får de vad det blir av det.

Men det känns som att det kanske inte är så smart att göra precis allt själv. För orkens skull och att få färdigt lite snabbare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards