Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av nya-huset - 22 augusti 2011 08:15

Förra helgen kom Anders med två av sina grabbar förbi, lite plötsligt bara sådär.

Då var ju helgens aktivitet given, vi drog el!

Vi och vi ..., jag försökte i alla fall inte vara ivägen. Fort gick det, på en dag så drog vi nästan all slang på nedervåningen.

Själv hade jag inte ens kommit förbi funderingarna över bästa dragningen när Anders redan hade gjort hela jobbet typ ...  

Många års erfarenhet som lönar sig?






Under tiden fick grabbarna grus gräva grus och randisolera runt garagegrunden.

Hade dom hunnit klart fanns det ett helt hus också att fortsätta med   . Men det skulle även hinnas med lite fotboll, eller flört med tjejer, eller vad det nu var.    



På blocketannons fyndade jag också taksteg, som ska sitta på taket för sotarens skull. 500:- gick det på, så där sparade vi ännu minst en tusenlapp.

Vad det gäller taket är jag nu klar med vindskivorna, alla är på plats, justerade i rätt längd vid takfot och målade andra färdigstrykningen på plats (ganska läskigt att hänga ut över takfallet 7 meter över marken och måla vindskivor, jag är faktiskt inte sugen på att upprepa det...)

Så nästa steg nu är att lägga ut alla pannor. Men det blir givetvis en massa jobb runt takfönstret och skorstensgenomföringen.



Och så avslutar jag med sen kvällsbild, med lite ljus från en lysrörsarmatur igång i taket i köket.

   

Ovido - Quiz & Flashcards